2012 sezonunda kalıbından kokpitine kadar komple kendi imalatımız olan bir tekneyle yarışmak için kendimize söz vermiştik. Bu sözümüzü tuttuk ve teknemizi hazırladık.
Türkiye Drag Şampiyonası’ndaki ticari taksi konseptimiz Dünya Offshore 225 Şampiyonası’nda da devam ediyor. Neden ticari taksi? Yakında bunu da açıklayacağız.
Angel Offshore adını verdiğimiz modelimizle hem kendimiz yarışacağız, hem de su üstünde sürat yapmanın tadını çıkarmak isteyenler için modellerimiz arasında bulunduracağız.
Angel Offshore ile ilk yarışımız, Işıklar Dünya Offshore 225 Şampiyonası’nda 2012 sezonunun ilk yarışı olan Haliç Grand Prix’siydi.
Yarış hazırlıkları günler öncesinden başladı. Teknemizin tüm ayarları yapıldı, dış giydirmeleri tamamlandı, stant alanı, çadır ve promosyonlar belirlendi.
Cumartesi günü sabah serinliğinde Haliç’e vardığımızda çarşaf gibi bir su bizi bekliyordu. Sabah serinliğinin keyfini çıkarmaya değil, önümüzde uzanan çarşaf gibi suda şampiyonluk kovalamaya gelmiştik.
Tüm takımların satın aldıkları teknelerle yarıştığı bu şampiyonada Angel Offshore’un şansı ne olacaktı, merak ediyorduk.
Teknemizi suya indirdik, seeding turlarımıza başladık. Seeding tamamlandığında mutluyduk, çünkü Angel Offshore yüzümüzü kara çıkarmamış ve hiçbir arıza yapmadan 5. sırada tamamlamıştı seeding’i. Ancak yaptığımız bir hesap hatası 20 saniye ceza almamıza neden oldu ve bu ceza bütün moralimizi alt üst etti.
Arkasından yarış başladı. ECI’nın seri çıkışını Galatasaray ve Beşiktaş takip etti. Lenore, YKM, Franke, DN. Sixty Seven ve Mitsubishi’nin çıkışlarının ardından ilk viraja WD-40’ın önünde girmeyi başardık.
20 tur, 45 dakika sürecek olan yarış, Angel Offshore’un ilk yarışı olması nedeniyle bizim için önemliydi. İlerleyen turlarda yarış düzene oturunca geçişler başladı.
Franke motor arızası nedeniyle yarış dışı kalınca 8. sıraya yükseldik. Ardından Mitsubishi, Lenore Yachts Galatasaray ve DN. Sixty Seven’ı da geçerek Beşiktaş’ın peşine takıldık. Son turlara gelirken Beşiktaş’ı düzlüklerde zorluyor, virajlarda içeriden atak yapıyorduk ama Haliç Köprüsü’nün altındaki atağımız pek istemediğimiz bir şekilde sonuçlandı ve spin attık.
Son turlarda yapılan hatalar tüm emekleri ziyan eder genelde, burada da öyle oldu. Stop eden tekneyi çalıştırıp yeniden yola çıktığımızda hem Beşiktaş uzaklaşmış, hem de YKM, Beşiktaş ve Lenore Yachts bizi geçmişti.
Devamında ECI’nin tur bindirirken sıçrattığı sudan kaçmaya çalışan DN. Sixty Seven ile kafa kafaya çarpışma tehlikesini aramızdaki bir metrelik mesafeyle atlattık.
Yarışın sonuna gelirken Lenore Yachts’ın teknik arıza nedeniyle yarış dışı kalmasına üzülsek de, Angel Offshore’un ilk yarışını 5. sırada tamamlaması bize güven vermişti.
Ertesi gün düzenlenen ikinci yarışta yeni pervanenin denemesini yapmaya karar verdik ama bu pervane Haliç’e pek uymadı. Angel Offshore düzlüklerde önceki güne nazaran biraz yavaş kaldı. Düzlüklerde kaybettiğimiz zamanı virajlarda telafi ederek yarışı son 10 dakikaya kadar 4. sırada götürdük ancak motorumuzun hararetten iki kez stop etmesi geri düşmemize neden oldu. Haliç Köprüsü’nün altındaki viraja girerken stop eden motor Galatasaray ve Franke’nin bizi geçmesine, pit stop’a girerken stop etmesiyse duramayıp pit stop’u kaçırmamıza neden oldu.
İki yarışın birincisinde beşinci, ikincisinde yedinci olarak topladığımız 113 puanla sezona genel klasmanda 5. sırada başladık. Önümüzdeki Galatasaray’ın 194 puanı, arkamızdaki DN. Sixty Seven’ın 89 puanı var.
Teknik bir aksaklık yaşamazsak, 19 – 20 Mayıs tarihlerinde sezonun Samsun’da düzenlenecek olan 3 ve 4. yarışlarında kürsü mücadelesi vermeyi planlıyoruz.
Yarışı televizyonlardan takip edip bizlere telefonla, mesajla, e-mail’le destek veren, yarış alanına gelerek çadırımızdan izleyen, çelenk ve tebrikler gönderen tüm sevenlerimize teşekkür ediyoruz.
Angel Yachts pazardaki başarısını yarış parkurlarına da taşıyacak.
Yarıştan fotoğraflar için Facebook sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.