Yachting Life’da Offshore 225 Haberlerinde Takımımızdan Bahsedildi

Işıklar Dünya Offshore 225 Şampiyonası’nın 3 ve 4. yarışları için Samsun’a giderken çok ümitliydik. Bu sezon ilk podyumumuza çıkmaya kararlıydık.

Meteoroloji, Samsun’da havanın yağışlı ve rüzgarlı olacağını söylüyordu ama uçağımız Samsun’a Cuma günü sabah 8’de, günlük güneşlik bir havada indi. Sadece hafif bir poyraz vardı, bu da bizi etkilemezdi.

Cumartesi günü çıktığımız ilk sıralama turlarında 5. sırayı almamız, ümitlerimizi iyice yükseltti. Teknenin hiçbir sıkıntısı yoktu, moralimiz yerindeydi.

Fakat yarışa çıktığımızda, daha formasyon turunun sonuna gelmeden şaft kesince, ilk turumuzu tamamlayamadan yarış dışı kaldık. Teknemiz güvenlik botu eşliğinde geri çekilirken sezonun en büyük hayal kırıklığını yaşıyorduk.

En favori pervanelerimizden birinin denize düşmesine, büyük ümitle geldiğimiz Samsun’da ilk yarışa çıkamamış olmamıza rağmen moralimizi bozmadık ve Pazar günü düzenlenecek olan ikinci yarış için teknemizi yeniden hazırladık.

Favori pervanemizi kullanamıyor olmamızın teknemizi yavaşlatacağını biliyorduk. Pazar günü çıktığımız sıralama turlarında 7. sırayı alabildik.

Pazar günü planımız, yeterli sürate ulaşamasak da virajları iyi değerlendirerek üst sıralara tırmanmaktı.

Pazar günü yedinci sıradan başladığımız yarışta, mükemmel bir kalkışla ilk turda dördüncü sıraya yerleştik. Üçüncü sıradaki Galatasaray’ın attığı taklaya karışmaktan son anda kurtularak üçüncü sırayı almayı başardık.

Yarışın devamında ilk üç hiç değişmedi. ECI, Beşiktaş ve Angel Yachts takımlarından oluşan ilk üç sırayı Lenore Yachts, YKM Sport, Franke sıralaması takip ediyordu. Pit stoplar başladığında önümüz de rahatladı daha hızlı turlar atmaya başladık.

Teknemiz virajlarda tam beklediğimiz gibiydi. Arkadakilerle arayı hızla açıyorduk. Öyle ki, bizi takip eden Lenore Yachts ile aramızdaki fark 20 saniyeye kadar çıkmıştı.

Arkamızdaki tekneye yeterli miktarda fark açtığımızı düşünerek biz de pit stopa girip yarışa Lenore Yachts’ın önünde dönmeyi planlıyorduk ki, doğu tarafındaki sağ virajda WD-40 teknesinin çizgimizi keserek önümüze kırması her şeyin bitmesine neden oldu.

WD-40 teknesine arka sağ tarafından çarptığımızda saatte 80 mil süratle gidiyorduk. Çarpmanın etkisiyle takla atan teknemiz, podyumda bitirmeyi garantilediği yarışta, damalı bayrağa dört tur kala mücadeleye veda etmek zorunda kaldı.

Tesellimiz, pilotlarımız Cengiz Şıklaroğlu ve Uğur Yelken’in kazayı yaralanmadan atlatmaları oldu.

Angel Yachts olarak Offshore’da neler yapabileceğimizi Samsun Grand Prix’de görmüş olduk. Aynı istikrarı korur ve kazalardan uzak durabilirsek, bu sezon podyuma çıkacağımıza inanıyoruz.

Tüm destekçilerimize teşekkürler.