Yacht Türkiye Dergisi Kurucumuz Cengiz Şıklaroğlu ve Şirketimiz Hakkında Makale Yayınladı

Yacht Türkiye Haziran 2009 sayılı yayınında kurucumuz Cengiz Şıklaroğu ve Şirketimiz hakkında genel bir makale yayınladı.

TRABZON’DA 1863’te Ali Bahadır tarafından kurulan Bahadır Tersanesi, 1864’ten

1872’ye kadar İngiltere’deki Maudslay Sons ve Elelds tezgâhlarında yapılan Suhulet Arabalı Vapuru’nun inşasında taşeron olarak hizmet verir. Tersanenin ürettiği tekne sayısı hakkında net bir bilgi olmamakla birlikte Gürcistan, Türkiye, Kafkasya ve Ukrayna dahil tüm Karadeniz kıyılarında dolaşan her beş balıkçı teknesinden birisinin Bahadır Tersanesi’nde yapıldığı söylenir. 1989’a kadar Trabzon’da üretime devam eden tersane, ailede bu ise devam edecek kimse kalmayınca kendini uzun sureli dinlenmeye alır.

Ali Bahadır’ın üçüncü kuşak torunu, uçak mühendisi Angel Cengiz Şıklaroğlu ata mesleğini eline alır ve 2007’de İstanbul’da Angel Yachts ismiyle tersaneye yemden hayat verir.

YILDA 100 TEKNE!

Aslında Şıklaroglu üretime, firmanın kurulmasından 2 yıl önce, 2005’te herkesten gizleyerek kiraladığı 600 metrekarelik bir atölyede baslar. Bu gizliliğin adında yaptığı işten emin olmak istemesi yatar.

Tamamen kompozitten 9, 12 ve 15 metre boylarında üç ayrı lobster’ın birden üretimine başlar. Hepsini tek tek suya indirip bu işi gerçekten yapabileceğine karar verdikten sonra 2007’de Angel Yachts ismiyle piyasadaki yerini alır. Ne var ki ürettiği teknelerin emsallerinin yurtiçindeki fazlalığı, farklı boylara yönelmesine sebep olur.

Önce 12 metrelik lobster’ın kalıbını Hollandalı bir üreticiye satar. Sonra fason olarak ABD’ye Angel Family ismini verdiği 10,40 metrelik lobster’ı Hollandalı Royal Yacht firmasına da 9,90 metre boyundaki Angel Super Sport ile 14,90 metrelik Angel 15’i üretir.

Bu süre içindede toplam 24 tekneyi suya indirir. 2007’den 2009’un başına kadar süren bu anlaşmaları geçtiğimiz günlerde fesheden firma, Angel Yachts markasını yeniden konumlandırmak için kolları sıvadı. Babası Abhazyah, annesi Trabzonlu olan Angel Cengiz Şıklaroğlu baba ocağında, yani Abhazya’nın başkenti Sohum’da 80 dönüm arazi üzerine kurulu bir tersane açtı. Sohum’da işçi maliyetinde yüzde 70 kâr etmeyi amaçlayan firma, fason üretimden çektiği modellerini burada çok daha ucuza mal edip dünya pazarına sunacak. Şıklaroğlu, Super Sport’u 49 bin, Family’yi 79 bin, Lobster 15’i de 149 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satacaklarını ve yılda 100 tekne üreteceklerini söyluyor.

SOHUM’DA ÜRETiLECEK ŞiLE’DE DONATILACAK

Firmanın prestijini artıracak, ünlu Rus iş adamı Abramoviç’in 82 metrelik megayatı da 14 ay gibi kısa bir süredee Kafkasya’da tamamlanacak. Bu projenin Angel Yachts’a gelişi bir hayli ilginç olmuş. Angel Yachts, İngiliz Chelsea futbol takımının defans oyuncusu John Terry’ye Lobster 15 modeli teknesini satar. Terry tekneyi beğenen patronuna, yani Chelsea’nin sahibi Abramoviç’e Türkiye’den aldığını söyler. Üstüne Angel Yachts’ın Rusya temsilcisi, Abramoviç’in Le Grand Bleu isimli teknesinin satışını yapınca bu iki süper referans Rus milyarder Angel Yachts’a getirir.

Yaklaşık 1.700 kişinin çalışıldığı projede üretimi ve mühendisliği üstlendiklerini belirten Şıklaroğlu, tekneyi İtalyan Marti Miller’ın tasarladığında, endazeleri kendilerinin çıkarttığını söylüyor. İç tasarımını yurtdışından gelecek 12 iç mimarla Angel Yachts’ın bünyesideki dört iç mimar birlikte çalışarak ortaya çıkaracaklar. Gövdesi çelik, üst binası alüminyumdan üretilecek megayatın inşası Sohum’da tamamlandıktan sonra, Angel Yachts’ın ile Bozgaca köyünde sene sonunda açacağı yeni tersanesine getirilecek ve donatımı yapılacak. Üretimine Eylül 2009’da başlanması düşünülen teknenin çizimleri özellikleri sır gibi saklansa da biz genel birkaç bilgi edindik. 82 metre uzunluğundaki teknenin genişliği 17 metre olacak. İki adet 7 bin 200 beygirlik dizel motorla 42 knot’ın üzerinde sürate ulaşması hesaplanan tekne 25 knot garantisiyle üretilecek. (E.Ö.)